Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

maandag 29 april 2013

Creatief weekendje!

Dit weekend heb ik de laatste knutselwerkjes voor mijn komende stage afgewerkt.

Ik moest nog prenten tekenen en kleuren voor mijn LBA. 
Het verhaal gaat zo: 

Beertje Beer moet naar de kapper, maar hij durft niet zo goed. Muisje Piep zijn vriend helpt hem en samen gaan ze naar de kapper. Zo overwint Beertje Beer zijn angsten.

Hieronder vind je een collage van mijn zelfgemaakte prenten. Doordat ik ze gelamineerd heb, kun je ze jammer genoeg niet zo goed zien...


Verder maakte ik een groot matrixveld (met de daarbijhorende opdrachtkaarten) (links op onderstaande foto) om mijn logiblokken klassikaal te introduceren.  Om mijn logiblokken klassikaal te gebruiken maak ik ook 4 dobbelstenen in hout. (kleur, vorm, grootte en dikte) Deze zijn bijna af!  Een foto volgt dus nog...

De opdrachtkaarten (rechts op onderstaande foto) om individueel te werken met mijn logiblokken zijn ook afgewerkt!



Daarnaast heb ik voor het vak Nederlands ook de opdracht gekregen om een prentenboek uit te werken. Dit was een groepswerkje. Wij hebben het boekje: 'Muis, Kees en de wiebeltand' gekregen. 
Ik maakte een grote krokodil,  met in zijn tanden de essentie van het boek geschreven: 'gezonde tanden hebben is belangrijk, daarom is het noodzakelijk dat je elke dag je tanden  poetst'. 
Ook mijn vertelkoffer kwam van pas! Ik stopte er enkele attributen in die bij het boekje passen: een grote tand (verteltand), een kleine tand, een kussentje, een handpop van een muis, een handpop van een krokodil,...
De handpop van de krokodil maakte ik ook zelf: groene stof, rubber en wiebeloogjes werden samen een handpop!



MORGEN HEB IK OPNIEUW EEN DAGJE OBSERVATIESTAGE! IK KAN NIET WACHTEN OM 'MIJN' KLEUTERS TERUG TE ZIEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten