Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zaterdag 22 augustus 2015

Verjaardagskoffer

Mijn verjaardagskoffer is een koffer die met de jarige meegaat naar huis. In de koffer zitten verhalen, spelletjes, puzzels, kleurplaten, een cd met verjaardagsliedjes, een woordje uitleg,..

De verjaardagskoffer is een koffer die ik in de kringloopwinkel gevonden heb. De koffer is wat opgepimpt, zodat hij wat leuker oogt.


















In de koffer zitten volgende attributen:
·         Handleiding verjaardagskoffer
·         Een map met verschillende kleurplaten
·         Notitieschriftje
·         3 puzzels met voorbeeldkaart
·         Oranje envelop met 6 opdrachtkaarten voor de bingo
·         Oranje doos met de 36 kleine kaartjes voor de bingo
·         Blauwe envelop met 28 woordkaarten
·         Oranje, zwart, geel doosje met 18 woordkaarten
·         Grote roze doos met een dopjesspel: 4 spelkaarten, 24 dopjes, kleurendobbelsteen
·         Fel roze doosje met een telspel in: 22 kaartjes
·         Roze doosje met een memoryspel van verjaardagskronen: 24 kaartjes
·         Licht gele envelop met vilten taart om te versieren
·         Verhaal rond jarig zijn
·         Cd met verjaardagsliedjes 

Hieronder een foto van de verschillende dingen in mijn koffer:


Deze puzzel heb ik volledig zelf gemaakt. In de koffer zit ook een voorbeeldkaart, zodat de kleuters de puzzel kunnen namaken.


Het Anna is jarig- dopjesspel. Het is gebaseerd op het spel 'Bonte Balonnen' van Nijntje. Het is eenvoudig gemaakt: een gelamineerde opdrachtkaart, en 24 dopjes van flessen.


 

Dit is een bingo spel. 
Het memoriespel maakte ik met patroonpapier. Het spel is gelamineerd.

    

In de koffer zitten ook woordkaarten. Deze kaarten lokken uit tot verzinnen van een verhaal, vertellen, woordenschat bijleren,...







fDeze vilten taart bestaat uit allerlei losse onderdelen. De kleuters kunnen de taart volledig naar eigen smaak versieren. Er komen nog opdrachtkaarten bij ook.


Dit is een telspel. Het juiste cijfer moet bij het juiste aantal kaarsjes gelegd worden.

Alle spelletjes en voorwerpen zitten in een soort pakje: 












De handleiding is gericht naar de ouders. In de handleiding staat er uitleg bij de verjaardagskoffer.























Bij vragen, opmerkingen,... aarzel niet om een reactie te plaatsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten