Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

maandag 3 augustus 2015

Verjaardagstaart

Ik was een lange tijd op zoek naar dozen om een verjaardagstaart te kunnen maken. Vorige week slaagde ik erin om (net op hetzelfde tijdstip als mijn mama) dergelijke dozen te bemachtigen.
Vandaag ging ik aan de slag met het eerste koppel dozen.


Ik ging aan de slag met wat vilt, rubberen letters, pomponnetjes.


De taart bevat 3 opbergruimtes. Ook de leeftijd is aanpasbaar aan de leeftijd van de kleuter. Dit is gemakkelijk te veranderen door middel van velcro.

Dit werd het eindresultaat:

De cupcake heb ik gemaakt door een lang lint te punikken en die te bevestigen op een isomobal.
De aardbei bovenop de cupcake is gehaakt.

Eén van komende dagen kan ik aan de slag met mijn tweede verjaardagstaart... 




2 opmerkingen:

  1. Ziet er supermooi uit! Ik zou ook graag zo'n taart maken voor in de klas. Kan je mij vertellen waar je zo'n dozen vond?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vond deze dozen in het Kruidvat.
      De andere dozen (aan die taart ben ik momenteel bezig, ze zijn houtkleurig) vond ik in Floralux.

      Verwijderen