Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

woensdag 28 oktober 2015

Halloween!

Het is bijna halloween. Ik maakte enkele spelletjes die binnen dit thema gebruikt kunnen worden.





Ik sta momenteel in een tweede leerjaar. De leerlingen hebben net de tafel van 2 geleerd. Tijd voor een spelletje dus! 

GANZENBORD TAFEL VAN 2
Doel van het spel: wie het eerste bij de grote pompoen raakt, wint het spel.
Spelregels: de leerlingen dobbelen elk om beurt met de dobbelsteen. De leerlingen gaan het aantal ogen vooruit. Indien ze op een maaltafel komen te staan, zoeken ze het correcte antwoord op het spelbord en gaan ze op dat cijfer staan. Daarna is het aan de volgende. Indien de leerlingen op een cijfer komen te staan, zoeken ze de correcte maaltafel. 
Indien ze op een kleine pompoen en een spookje terecht komen, wachten ze een beurt.
Opgelet! Om uit te spelen, moet het correct aantal ogen gegooid worden.


















WOORDENSCHAT OEFENEN
Om de woordenschat rond halloween nog verder in te oefenen, maakte ik een reactiespel. De leerlingen volgen les in een immersieschool.

Om de beurt neemt een leerling een kaartje met een woordje op. De leerling leest het woord voor. Daarna proberen de leerlingen om ter snelst het spookje te vangen met de vliegenmepper.

DOEL: zo veel mogelijk spookjes verzamelen.
Opgelet! Er zitten speciale kaarten in, namelijk: volgorde veranderen!





BINGO SPEL HALLOWEEN

Ik maakte ook een bingospel om het spreken van de Nederlandse taal te bevorderen;


Tijdens de muzische les, gaan we aan de slag met een spinnenweb en maken we een spin met een pompon. De pompon maken we op de volgende manier: 





Verder gaf ik het wero-thema herfst! Hier alvast een voorbereidingsfoto!



1 opmerking:

  1. Super dat ganzenbord! Zou ik toevallig een printje kunnen hebben? Mijn dochter zit net in 2e leerjaar en heeft nog wat last hiermee.

    BeantwoordenVerwijderen