Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn idee├źn met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

Laatste nieuws in uw mailbox? Klik hier!

dinsdag 10 mei 2016

Vervoersmiddelen en de olifant

Ik bereidde enkele activiteiten voor in het thema 'vervoersmiddelen' en de olifant.

Ik vond op het internet bij juf Sanne de wie is het in het thema vervoersmiddelen. Een heel leuke activiteit voor de kleuters. De prenten zijn mooi vormgegeven. Voor deze activiteit was het enkel 'copy - paste - print -laminate - cut'.


Ik maakte een SWB voor de kleuters. Aangezien het een paddington-klas is, werkte ik met Beertje Paddington. De kleuters helpen hem om naar zijn huis te gaan.


In het thema de olifant maakte ik zelf een matrix om op het bord aan te brengen. Ik werkte met enkele patronen en 7 verschillende olifanten. Ik nam screenshots van de verschillende kaartjes. 

Ook de handpop die ik ooit op de kop kon tikken in een kringloopwinkel, zal van pas komen!










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen