Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

donderdag 13 oktober 2016

De boomgaard: getest en goedgekeurd!

Het spel dat ik in een eerder blogbericht reeds beschreef, maakte ik afgelopen week helemaal af. Ik moest nog fruitmandjes voorzien én de dobbelsteen om het spel te kunnen spelen. Zoals eerder vermeld maakte ik het spelbord en de ravenpuzzel in Word.



Als fruitmandjes gebruikte ik kartonnen mandjes die ik ooit gekregen heb van een collega van mijn mama. (Ja, je ziet het, sparen als kleuterjuf is nodig! :) ) Op ieder mandje bracht ik een foto van het fruit aan: zo konden we ook gaan sorteren in het mandje!

De dobbelsteen heeft 6 vlakken: 4 kleurenvlakken, 1 met de raaf op en 1 met het cijfer '2' en een mandje.

Ik maakte de dobbelsteen zelf: een houten kubus met afgeronde randjes en de vlakken maakte ik in word. 

Het spel was een absoluut toppertje! De kindjes waren heel enthousiast en snapten ook echt dat het allen tegen de raaf was. 

De spelregels van het spel zijn online te vinden op deze site.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten