Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

woensdag 26 augustus 2015

Prentenboekencollectie

Prentenboeken in de kleuterklas zijn top! De kleuters zijn er meestal dol op. Prentenboeken kunnen hét vertrekpunt zijn voor heel wat verschillende activiteiten.

De jaren tijdens mijn opleiding verzamelde ik heel wat prentenboeken - want het is nog altijd eenvoudiger om zélf het boek te hebben. Wanneer je boeken ontleent in de bib kan het altijd misgaan: of het is uitgeleend of het boek dat je nodig hebt, is niet te vinden in de bibliotheek bij jou in de buurt.


Daarom: ik leg zelf een collectie prentenboeken aan!



























En om dit alles wat ordelijk te houden, heb ik vandaag alles digitaal ingevoerd. Het is een excel bestand geworden waar ik gemakkelijk ik kan zoeken: op thema, op titel of op auteur. 

De boeken moeten nog allemaal een volgnummer krijgen, zodat het wat eenvoudiger wordt om een boek terug te vinden in de hele reeks prentenboeken! Het zijn er maar liefst 182!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten