Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

maandag 17 augustus 2015

Verjaardagstaart 2!

Vandaag maakte ik mijn tweede verjaardagstaart af!

Dit is het resultaat:








































De dozen kocht ik in 'Floralux'. Ik gaf de dozen eerst een grondlaag witte verf. Daarna gaf ik ze een laagje acrylverf. Wanneer ze droog waren, legde ik er nog een laag vernis op. Zo wordt de verf beschermd en zal ze minder snel afgeven aan de handen,...

De versiering is hoofdzakelijk gemaakt met rubber. De vlaggetjes knipte ik zelf uit zelfklevend rubber. Bovenop de vlaggenlijn kleefde ik met boekbinderslijm een stoffen lint vast. Dit deed ik ook op de onderste en bovenste doos.

De dozen zijn nog steeds bruikbaar. In de onderste doos komen kleine cadeautjes voor de jarige terecht. In de bovenste doos is er plaats voor de opdrachtkaarten voor de jarige. 
Bij interesse in deze kaarten, kun je ze hier GRATIS downloaden!
Ik deel ze graag met jullie!




























Bovenop de taart staat één theelichtje. Dit uit veiligheidsoverwegingen. De kleuters kunnen op deze manier toch nog een kaarsje uitblazen op hun verjaardag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten