Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zaterdag 5 september 2015

Kralenplanken maken? Zo doe je het eenvoudig!

Ik vulde vandaag de regenachtige morgen met het maken van kralenplanken in het thema superhelden.
Ik maakte 10 kant en klare opdrachtkaarten. Wat ook leuk is, is een lege kralenplank aanbieden. Zo kunnen de kleuters zelf een kralenplank ontwerpen en deze maken.
















Ik zocht wat op internet en kwam enkele handige mogelijkheden tegen. Vroeger tekende ik alle kralenplanken op een sjabloon dat ik ooit gekregen had bij een doos kralenplanken. Ik maakte dus kopietjes en ging daarna aan de slag met mijn stiften. 
Niet zo eenvoudig: je kon niet eenvoudig weggommen.. met als gevolg dat ik enkele keren kon herbeginnen met het maken van mijn kralenplank.

Uiteraard bestaan er reeds veel verschillende ontworpen kralenplanken, maar toch vind je niet altijd wat je zoekt... Het zelf ontwerpen is dan een eenvoudige oplossing.

Ik vond  deze site. Op de site is het eenvoudig om een kralenplank te ontwerpen. Je kan een vierkante kralenplank ontwerpen. Je hebt een erg uitgebreid kleurengamma. Je kan eenvoudig inkleuren, gommen en uitprinten. De functie om helemaal opnieuw te starten is ook handig: zo moet je niet constant uitgommen.
De kralenplanken die je maakt, zijn erg duidelijk. 
















Verder vond ik ook een app die geschikt is voor de Ipad. Op deze app kun je kiezen tussen een vierkant en een ronde plank. Het kleurengamma is wat minder uitgebreid, maar nog steeds meer dan voldoende. Alle kleuren die je nodig kan hebben, heb je voor handen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten