Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

dinsdag 8 september 2015

Zelf stempels maken: eenvoudig en snel!

Het was iets wat ik al lang wilde proberen: zelf mijn eigen stempels maken. Vanmiddag maakte ik van deze gedachten eindelijk daden: mijn eerste stempel werd geboren!















Dit was mijn eerste proefdruk: 

Het maken van stempels is erg gemakkelijk. Dit heb je nodig:
  • blok hout 
  • knutselrubber
  • schaar
  • cuttermesje
  • vorm die je wilt als stempel
  • contactlijm + penseel
  • verf
Stap 1: teken je vorm op de rubber, in spiegelbeeld








Stap 2: Knip de vorm uit. Indien nodig, kun je een cuttermes gebruiken. Dit maakt het wat eenvoudiger. 





















Stap 3: kleef de vorm in SPIEGELBEELD op je blok hout.

Stap 4: Doe met een penseel verf aan je stempel, druk af op papier

Stap 5: KLAAR is je stempel! Eventueel kun je de afdruk op de bovenkant van de stempel kleven. Zo weet je eenvoudiger welke stempel het is.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten