Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

woensdag 11 november 2015

Zelfgemaakte matrix Zwarte Piet en plaatsbegrippen

Ik maakte net een nieuwe matrix. Deze prenten zijn gemaakt om te gebruiken op mijn zelfgemaakte houten matrixborden. Hier zie je een foto van een nog niet volledig afgewerkt bord. Op ieder hokje is er een velcro voorzien, zodat de kleuters het kaartje eenvoudig kunnen verplaatsen.




















Dit is een voorbeeld van mijn nieuwe matrix:












De matrix kun je gratis downloaden via deze link.
Foto's van gebruikte materialen, reacties zijn steeds welkom! :)

3 opmerkingen:

  1. Hoeveel cm op hoeveel cm zijn jouw matrix-borden? Tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een bord van 5 op 5 hokjes. Deze hokjes zijn 7cm. Ik heb ook een bord van 8 op 8 hokjes. Die hokjes zijn 5 op 5 cm..

      Verwijderen
  2. Hallo, heb je dit bestand ook in word? Ik zou graag nog andere kleuren voor de vormen gebruiken. (geel, blauw, groen).
    alvast bedankt voor uw antwoord: truyenskarlien@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen