Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zondag 2 februari 2014

Logiset, eigen bekpop en spel...


Eerder postte ik hier al mijn logiset. Nu is deze volledig afgewerkt! We moesten er 2 spelletjes bij maken. Voor het ene spel maakte ik dobbelstenen, voor het andere spel werkte ik met kaartjes met kenmerken daarop.
 
Spel: 'tuinman zoekt de weg naar zijn bloementuin.'









Spel: 'Plant de bloemen in je tuin.' 
 
 
Een ander projectje van dit weekend was de bekpop 'Emma'.
 
Het hoofd is gemaakt met mousse. Ik kleefde het aan elkaar met contactlijm. Het hoofd werd overtrokken met huidskleurige stof.
Het haar kocht ik in de hobbywinkel en kleefde ik vast met boekbinderslijm.
De mond maakte ik met vilt.
 
 
Het lichaam is gemaakt uit stof, opgevuld met kussenvulling. De kleertjes zijn verwisselbaar. De bek en de armen zijn bespeelbaar.
 
 


Is ze niet schattig?
 
 
Vorige week maakte ik het spel 'Hide and seek' na in hout.
Bovenaanzicht doos
 Spelbord met opdrachtboekje en 4 puzzelstukjes
  Spelbord met oplossingenboekje en opdrachtboekje
Inhoud doos
 
 
Vanaf morgen kan ik weer volop beginnen met het  voorbereiden van de volgende stage! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten