Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

woensdag 19 maart 2014

Lichtbak en taalmapjes

Voor de proefactiviteiten had ik een verhaal vertellen met zand op de lichtbak. Mijn lichtbak is op een eenvoudige, goedkope manier gemaakt.
De plaat vanboven is een mat plexiglas.
Het licht is een oude lamp van de kringloopwinkel. Er zitten twee lampen in, elk naar een andere kant gericht, zodat de volledige bak verlicht wordt.
De bak is aan de binnenkant wit geschilderd, zodat het licht beter weerkaatst wordt.




Voor het vak Nederlands had ik de opdracht om taalmapjes te maken. Dit zijn mapjes met daarin prenten uit tijdschriften. Het was enorm veel zoekwerk om deze prenten te vinden, maar uiteindelijk is het gelukt.
Ik maakte volgende mapjes:
- Kop: s/z
- Staart: t/d
- Buik: a/aa, e/ee, o/oo
- Woorden klappen
- Woordslang
- Kledingstukken
- Dieren
- Ongerijmdheden
- Sporten

Alle mapjes zitten samen in een klein kastje:

5 opmerkingen:

  1. Beste,

    Ik zou graag ook een lichtbak maken maar ik stel me wat vragen naar veiligheid toe.
    Welke lampen gebruikt u want een lamp wordt toch warm?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste

    Ik maak gebruik van de ledstrips van de action!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige houten kist voor de lichtbak... Waar vond je deze?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan. Ik zou ook graag een lichtbak maken.
    Wat zijn de opmetingen van jou lichtbak?

    BeantwoordenVerwijderen