Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zaterdag 16 maart 2013

Muziekkoffer

In de les muziek kregen we de opdracht om zelf muziekinstrumenten te maken. We hadden enkele verplichte instrumenten, daarnaast maakte/kocht ik ook nog enkele andere instrumenten. 

Dit waren de 'verplichte' instrumenten:

 2 handtrommen 

ribbelplank

 40 ritmestokjes

 4 bellenkransen

 12 schuddozen

 1 toeter

 schuurder

 2 bellen op stok

 2 rasta's

 2 schellenramen

kokofoon

Ik maakte er nog een leuke koffer bij, zodat alle instrumenten samen konden blijven. :)

 voorkant

 zijkant


 bovenkant

gevulde koffer :)



Een tafel vol instrumenten, we kunnen muziek maken à volenté...! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten