Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

vrijdag 22 maart 2013

Nina de beer...

Tijdens de les beeld kregen we de opdracht om onze eigen klaspop te maken.

Ik besloot een beer te maken. Het werd een meisjesbeer! 



Nina de beer komt helemaal uit Nederland. Soms komt ze met haar trein, soms met haar fiets,...




Hieronder zie je op de foto's 'the making off': 



Eerst tekende ik een patroon en knipte ik het uit..



Daarna spelde ik het vast op mijn stof en knipte ook dit uit.


De 2 kanten vastspelden aan elkaar...


 ... en stikken maar!


De vorm van het hoofd werd eerst gemaakt met papier maché, 
daarna bekleedde ik het hoofd met mijn stof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten