Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zaterdag 13 april 2013

Mijn vertelkoffer

In de paasvakantie maakte ik tijd om een 'vertelkoffer' te maken.  Ik keek op de zolder en vond een oude koffer..  Eerst gaf ik de koffer een grondlaag met witte verf. 



Ik koos ervoor om mijn koffer te tamponeren met een spons. Zo verkreeg ik een leuk effect.  Ik koos om gras en lucht te verven.


In enkele boeken geïllustreerd door Jaklien Moerman zocht ik naar gepaste prenten om op de koffer te schilderen. Ik koos de volgende afbeeldingen: 
een jongen zittend op een stapel boeken en enkele kindjes die luisteren naar het verhaal van de juf.






Daarna ging ik aan de slag met een fijn penseel om de overgezette tekeningen te schilderen. Dit is het resultaat:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten