Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zaterdag 13 april 2013

Mijn voeldoos, 'huis vol muziek' en draairad :)

Voor mijn kerststage hadden we de opdracht gekregen om zintuigspelletjes te organiseren. Daarom maakte ik een duurzame, houten voeldoos. Zo kan ik deze blijven gebruiken. 
Ik zorgde voor plexiglas dat gemakkelijk verwijderbaar is, zodat ik de voorwerpen gemakkelijk in de doos kan stoppen.  Overal op de doos schilderde ik handjes. Daarna gaf ik de doos nog een laag vernis en maakte ik de mouwen vast aan de gaten en klaar was hij!



Het draairad hoorde tijdens mijn kerststage bij mijn zintuigspelletjes. Ook dit rad is duurzaam gemaakt, zodat het voor verschillende en meerdere doeleinden kan gebruikt worden!



Dit huis heb ik gemaakt om tijdens een speellied te gebruiken. De ruiten kunnen open. Onder de ruiten zitten er afbeeldingen van muziekinstrumenten. Het lied handelde namelijk over muziekinstrumenten, maar deze prenten kunnen gemakkelijk vervangen worden, zodat dit huis ook voor meerdere activiteiten gebruikt kan worden!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten