Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

woensdag 19 maart 2014

Stage 3: piraten in de straat!

Nog twee dagen en de derde stageperiode is ook gedaan. Deze keer was het thema: 'Piraten in de straat', naar een boek van Jonny Duddle.

De stage verloopt goed tot nu toe. Het thema leeft echt in de klas. De kleuters kunnen zich ongelooflijk goed inleven in het thema.

Ook voor deze stage heb ik weer heel wat geknutseld. Hieronder zie je enkele dingen. Meer foto's volgen wanneer de stage afgelopen is onder het juiste tabblad.


Eten in vilt gemaakt

Visspel met gehaakte visjes:


Zelfgemaakte bewegingsprenten in het thema:
 
Kegelspel gemaakt uit kokers van chips



Samenwerkingsspel, zelf gemaakt, 'Sos pirates'

Rijmpapegaai uit vilt

Enkele zelfgemaakte pakjes





Het roer om mee in de piratenboot te spelen:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten