Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

zondag 30 maart 2014

Thema indianen: voorbereidingen, het leukste deel!


De voorbereidingen voor de laatste stage dit academiejaar zijn alweer gestart! In het weekend is het knutseltijd, tijdens de week op kot, is het lesvoorbereidingen maken...


Grote houten vloerpuzzel!
 

 
Pion spel, gehaakt rond kurk
 
Gezelschapsspel
 
 
Wie is het?
 
 
Ik maakte ook een spel rond België. Ik vertrek morgen op uitwisseling naar Nederland. Het voorstel kwam van mijn studente om een gezelschapsspel te spelen. Ik maakte een spel gebaseerd op 'Jakkiebak Kippenkak' voor deze activiteit:

 
 


30 opmerkingen:

  1. Dag annelies, ik heb binnenkort thema indianen. Nu zag ik dat jij een indianen ontdekdoos hebt gemaakt. Mag ik eens vragen wat deze doos allemaal inhoud? Welke opdrachtjes heb je erin gestoken? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey annelies,

    heb jij misschien deze prenten van het indianenspel online ?
    Vind het super tof, misschien kunnen we eens iets uitwisselen. Ik heb mijn eindwerk gedaan rond gezelschapsspelen en dan kan ik jouw misschien ook nog eens met iets helpen.

    Alvast bedankt
    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Isabel

      Ik heb de prenten normaal nog staan, kun je anders je e-mailadres geven?

      Groetjes
      Annelies

      Verwijderen
  3. Hey Annelies,

    Heb je misschien de afbeeldingen van het spel rond België nog?
    Mijn e-mailadres is diddenkimberly@gmail.com

    Groetjes
    Kimberly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,
    zou je het materiaal dat nodig is voor het spel over België me eens willen doorsturen aub?
    mijn emailadres is cindy.meersman@hotmail.com

    mercikes

    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Annelies
    Ik zou ook heel graag het materiaal voor het spel over België gebruiken o het spel te spelen in mijn OKAN-groep. Heel erg veel dank! Mijn mailadres is nele.deboeuf@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in het België spel? Zou je het zien zitten om die afbeeldingen en een beetje uitleg door te sturen via mail?
    Flore.de.vylder@telenet.be

    Met vriendelijke groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Ik ben ook super fan van het België spel! Zou je mij ook wat uitleg enzo kunnen doorsturen? Alvast heel erg bedankt! tawny2205@hotmail.com

      Verwijderen
    2. hallo, zou ik ook meer info mogen hebben over het België spel aub? emailadres is: veronique.desmet84@gmail.com

      Verwijderen
    3. Hoi, Zou ik meer informatie mogen hebben van het Belgie spel. Voor ons thema Belgie op de BSO. Bedankt alvast. Mail adres is mendy.speck@spettersgilze.nl

      Verwijderen
  7. Beste Annelies,

    Ik ben op het moment met het thema indianen bezig en ik zag dat je het haba spel kleine vos wordt grote beer hebt nagemaakt en wie is het met indiaantjes. Super leuk! Heb je wellicht nog de afbeeldingen en zou je mij die willen sturen? Groeten, Anneke. Mijn mailadres is: annekebontekoe@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in het België spel? Zou je het zien zitten om die afbeeldingen en een beetje uitleg door te sturen via mail?
    nele.meirsschaut@gmail.com

    alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in het België spel? Zou je het zien zitten om die afbeeldingen en een beetje uitleg door te sturen via mail?
    nele.meirsschaut@gmail.com

    alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste juf Annelies!

    Ik ben ook erg geïnteresseerd in het spel rond België. Zou je het zien zitten om alle afbeeldingen en de speluitleg ervan door te sturen via mail?
    Dit is mijn e-mailadres: lotte_dc@hotmail.com

    Alvast bedankt!
    Groetjes Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Annelies,

    Zou je mij de afbeeldingen en wat speluitleg kunnen doorsturen rond het spel over België aub? Mijn mailadres is: silke_nachtergaele@hotmail.com

    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Silke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo juf Annelies
    maandag starten we met het thema 'op reis in eigen land' en ik vind je spel er leuk uit zien
    zou ik de foto's mogen en uitleg over het spel aub? ingeborg.smekens1@telenet.be
    Alvast bedankt!
    groetjes
    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,
    ik heb erg veel interesse in je indianenspel het bordspel met de tipi's. Ik maakte onlangs een legospel als je wil, wil ik het jou wel sturen.
    Mijn emailadres is vicky.coenen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het bordspel heb ik niet digitaal staan, ik kan dus niet helpen. mijn excuses.

      Verwijderen
  14. Dag juf Annelies
    Ik heb heel veel interesse in je spel rond België, zou je de uitleg en prenten willen doormailen?
    mijn mailadres is cindy.v@svbulo.be
    dankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Annelies
    Ik moet voor mijn stage een les geven over België en ik ben hiervoor super geïnteresseerd in jou spel rond België heb je hier nog iets van?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Annelies

    Het Belgiëspel ziet er super leuk uit. Kan je mij hier iets meer over vertellen en heb je dit online.

    Alvast bedankt
    Juf Elien
    Elienvanelven@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo,

    ik wil graag een leestas maken voor de kinderen van mijn klas en die gaat over indianen. Heb je toevallig de afbeeldingen van de spelletjes nog digitaal? Het zou leuk zijn om deze spellen in de leestas te kunnen stoppen.
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb je eventueel die speluitleg en de prentjes van het België- spel online? Alvast bedankt. kathleen.gysemans@st-pietersschool.be

    BeantwoordenVerwijderen