Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

vrijdag 17 oktober 2014

Juf Annelies in het eerste leerjaar!

Ik heb een weekje stage in het eerste leerjaar achter de rug. Het is iets helemaal anders dan de kleuterklas, maar het was zeker een leuke en leerrijke ervaring!

Het WO-thema dat we mochten uitwerken was het thema 'knabbel'. Dit is een thema rond voeding en de gezondheidsladder. De lessenreeks startten met een ruik - en proefoefening. Alle leerlingen werden geblinddoekt. één voor een mochten ze proeven. Er werden verschillende dingen geproefd: zout chips, ajuintjes in azijn, witloof,.. Iedereen proefde ervan!
Daarna werd de gezondheidsladder aangebracht. Dit deden we heel aanschouwelijk, met behulp van echte voedingsmiddelen en een trap.
Er werd ook gepraat over de ontbijttafel, groenten en fruit.

Voor de 2x 1uur hoekenwerk in deze week, maakte ik ook enkele materialen. 

Meer over deze stage kun je op de volgende pagina lezen: http://kleuterjuf-annelies.blogspot.be/p/eerste-leerjaar.html

Dinsdag mag ik al gaan observeren voor mijn volgende stage! Van het eerste leerjaar naar de peuter/eerste kleuterklas. Er zal ongetwijfeld een groot verschil zijn! Ik kijk er naar uit.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten