Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

dinsdag 12 mei 2015

De passie voor Photoshop!

Ik heb de smaak te pakken om met photoshop te werken. Ik gebruik het heel vaak wanneer ik iets aan het maken ben voor school. 

De afgelopen dagen maakte ik zelf kamishibai platen van het boekje het Paasverhaal'. Ik deed dit met photoshop en de tekentablet.  Het resultaat is méér dan geslaagd! Ik ben trots op mijn werk. Hopelijk kunnen de kleuters er later lang van genieten...

 Ik kreeg reeds al enkele vragen rond de tekentablet en Photoshop. Ik gebruik de versie CS2. Voor mij is dit zeker een hanteerbaar programma. Het lijkt veel moeilijker dan het in feite is..
De tekentablet is een A5tje van het merk Bamboo. Ik gebruik de tekentablet van mijn broer. Hij kocht deze in Mediamarkt. 




















Vandaag werkte ik wat verder aan mijn onderzoeksopdracht. Ik heb een stappenplan ontworpen. Ik begon met pen en papier en eindigde met een net resultaat in Photoshop! Enkele procesfoto's vind je op de foto hieronder, het afgewerkt stappenplan komt later online.

























Vorig weekend heb ik opnieuw een koopje kunnen doen in de kringloopwinkel. Ik kon het spel Camelot Jr. kopen voor slechts 3 euro. Het is een spel van Smartgames, met 48 verschillende levels, telkens in een bepaalde moeilijkheidsgraad ingedeeld. Het is een spel dat te gebruiken is in bijvoorbeeld thema 'Ridders en Prinsessen'. De ridder moet telkens tot bij zijn prinses kunnen komen.

Jammer genoeg zaten de opdrachtkaarten niet bij het spel. Deze heb ik ondertussen al kunnen bemachtigen: lang leve de schoolbibliotheek!! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten