Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

donderdag 28 mei 2015

De laatste loodjes: muzisch project, onderzoeksopdracht, POP,leerportfolio, examens..

'De laatste loodjes wegen het zwaarst...'

Dat zeggen ze dan toch. En het lijkt wel te kloppen. De laatste weken waren hectisch. Er komen nog enkele stressmomentjes aan, maar er komt ook een tijd van ontspanning aan! De proclamatie komt dichterbij, maar eerst moet er nog heel wat gebeuren: onderzoeksopdracht moet afgewerkt en voorgesteld worden, leerportfolio en POP moeten ingediend worden,... 

Vorige week hadden we muzisch project op school. Hierin moesten we een muzisch stuk op poten zetten in een groep van 16 studenten. We kregen het boek 'wat zit er in de kist' als leidraad. Wat een onmogelijke opdracht leek - in amper 2 dagen een volledig stuk uitschrijven en uitwerken- leek verbazend goed te gaan! Het was een fantastische tijd! We hebben het stuk 4 keer moeten opvoeren, telkens voor een andere groep kleuters. De reacties van de kleuters, het genot op hun gezichtjes, zorgde voor voldoening. Via deze link kun je zien wat we ervan gemaakt hebben. 

















Ik ben momenteel druk bezig met de 'finishing touch' van mijn onderzoeksopdracht. Wanneer alles is voorgesteld, krijgt ook deze hier een uitgebreid verslagje! 





Zoals eerder vermeld moet ik ook nog een leerportfolio en een POP maken. Mijn POP heeft nog een laatste finishing touch nodig. En dan is ook deze taak klaar om ingediend te worden. Hieronder enkele sfeerbeeldjes:





Gelukkig is er af en toe ook nog tijd over om te ontspannen: tekenen met Photoshop, gaan sporten, tijd voor het lief,... 





Morgen en overmorgen lessen EHBO, maandag examen EHBO en dan kan ik zeggen dat ik bijna afgestudeerd ben! :D



Geen opmerkingen:

Een reactie posten