Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

maandag 8 juni 2015

Spel Senegal

Voor ICO MOVO maakte ik een gezelschapsspel rond Senegal. Hieronder zijn enkele foto's te vinden. 
Het is een memoriespel, gebaseerd op het bekende 'Jakkiebak Kippenkak'. De kleuters moeten de op elkaar gelijkende (in het midden prenten van Senegal, aan de buitenkant prenten van België) prenten met elkaar combineren. 
Wanneer ze iemand voorbij steken, dan mogen ze de bloem uit de rugzak halen. Wie het eerste de 4 bloemen heeft verzameld, die wint het spel. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten