Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

vrijdag 5 augustus 2016

Gratis download herfstspel!

Ik had het er afgelopen dagen al over: het spel rond de herfst zou binnenkort gratis te downloaden zijn op mijn blog. Wel hier is het dan, werken in een zonnetje is nog zo leuk!

Het spel kun je hier gratis downloaden.


















Hoe het precies werkt?
Je print alles uit. De laatste twee bladzijden van het document print je af op A4 stickervellen. Zo kun je die op de achterkant van de andere kaartjes kleven. 

Daarna knip je alles uit, stop je alles in lamineerhoesjes, haal je deze door je apparaat en knip je het opnieuw uit.
De cirkels voor de dobbelsteen kleef je met dubbelzijdig kleefband vast aan de houten dobbelsteen.
En klaar is het spel! Klaar om te spelen.

Spelregels!
1. Gooi met de dobbelsteen.

Gooi je een herfstdier, draai dan één kaartje om en probeer een herfstdier te vinden onder één van de kaartjes die op tafel liggen.
       o  Lukt dit dan mag je met dit kaartje als tussenstuk je boomstam een stukje langer maken. 
      o Lukt dit niet, leg het kaartje dan weer met de juiste zijde naar boven op tafel.
Gooi je een herfstblad, draai dan één kaartje om en probeer een herfstblad te vinden onder één van de kaartjes die op tafel liggen. 
      o Lukt dit dan mag je met dit kaartje als tussenstuk je boomstam een stukje langer maken. 
      o Lukt dit niet, leg het kaartje dan weer met de juiste zijde naar boven op tafel.
Gooi je een paddenstoel , draai dan één kaartje om en probeer een paddenstoel te vinden onder één van de kaartjes die op tafel liggen. 
      o Lukt dit dan mag je met dit kaartje als tussenstuk je krokodil een stukje langer maken. 
      o Lukt dit niet, leg het kaartje dan weer met de juiste zijde naar boven op tafel
Gooi je ze alle drie, dan mag je een kaartje naar keuze van de tafel pakken.
Gooi je de lachende gezichtje, pak dan een tussenstukje (kaartje) naar keuze van één van je medespelers.
Gooi je het droevig gezichtje , dan heb je pech! Sla een beurt over; je hebt zoveel pijn dat je niets kunt eten!

2. De winnaar! Als er geen kaartjes meer op tafel liggen is het spel afgelopen. Degene die dan de langste boomstam is de winnaar van het spel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten