Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

donderdag 4 augustus 2016

Spel rond de herfst!




Gisteren zag ik op facebook een vraag naar leuke spelideeën. Het spel 'Krokoloko' werd genoemd. Dat spel kende ik nog niet. Ik zocht het op en vond de spelregels online. Het leek mij inderdaad een leuk spelsysteem. Meteen schoot mijn hoofd vol ideeën om het om te vormen naar andere thema's.

Mijn uitwerking werd eentje in het thema 'herfst'. 

Het volledige spel: speluitleg, de kaarten in het midden, de te vervolledigen boomstronken en de dobbelsteen.




Hier een close-up van de  verschillende afbeeldingen die ik gebruikt heb binnen het thema: verschillende herfstdieren, herfstvruchten en bladeren en als laatste paddenstoelen. De achterkant is bekleefd met de boomstronken. Ik deed dit door de boomstronken op grote A4-stickervellen te kleven.





 De dobbelsteen is gemaakt in hout met daarop gelamineerde prenten. Hiernaast vind je de speluitleg. 


Dit spel zal binnenkort te downloaden zijn via mijn blog. Hou het dus zeker in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten